Monday, March 15, 2010

Kanada õunakook (8 tk)

Selle aasta esimene õunakook on tehtud! Üllataval kombel on meil alles veel talveõunu, mis täies hiilguses visalt siiani säilivad. Tegelikult mulle õunakoogid eriti ei maitse. Aga kui õun on väikeste tükikestena taina sisse ära peidetud, ja küpsemise käigus mõnusalt mahlaseks ja pehmeks läinud, siis ma ei pahanda. See kook meenutab maitselt täpselt Seitsmelusikakooki (mis on ka  üks mu suur lemmik). Kanada õunakoogi retsepti võtsin hoopiski siit. Seda purukatet võib koogile väga erinevalt panna, või üldse ära jätta. See õunakook oli nii vastupandamatu, et ma nägin suurt vaeva enda tagasi hoidmisega. Läheb kindlasti minu lemmik-retseptide hulka.

Vaja läheb:
2.6dl jahu
noaotsatäis soola
1.5tl küpsetuspulbrit
4sl suhkrut
1 muna
1.5dl piima
0.5dl sulatatud võid (umbes 60 grammi)
1tl kaneeli
3-4 keskmist õuna

4sl fariinisuhkrut
5sl jahu
2tl kaneeli
2sl võid



Haki õunad väikesteks tükkideks. Sulata või ja lase natuke jahtuda. Sega omavahel kuivaineid. Vala juurde või, sega. Klopi muna ja piim omavahel ning lisa tainamassi hulka. Viimasena lisa õunad, sega hoolikalt läbi. Tõsta tainas küpsetuspaberiga kaetud 24cm koogivormi. Enne ahju panekut valmista purukate. Selleks haki omavahel või ja kõik kuivained. Pudista või laota koogile. Pane ahju ning küpseta 200 kraadil umbes 40 minutit.


Üks koogitükk annab sulle umbes 200 kalorit.

No comments:

Post a Comment