Tuesday, May 4, 2010

Kaerahelbe-kookoseküpsised (34 tk)

Kaerahelbeküpsised on alati mul ühed lemmikud olnud- sellised lihtsad ja kodused. Mõned kuud tagasi nägin seda retsepti ning minus tärkas huvi neid valmistada. Väikeste muudatustega said nad valmis küpsetatud. Olin enda peas juba ette kujutanud, et pistan pool küpsisest sulatatud shokolaadi sisse, raputan peale kookoshelbeid ja lasen shokolaadil tahkuda. Aga kui küpsised ahjust tulid ja ma ühte maitsesin, kadusid kõik mu kaunistamissoovid. Maitses niisama lihtsana väga hästi, koduselt ja kaerahelbeselt. Säilivad hästi, järgmistel päevadel maitsevad isegi veel paremini. Need on küll minu uued lemmik-küpsised!

Vaja läheb:
100g toasooja võid
4sl suhkrut
2tl vanillisuhkrut
1 muna
2.2dl kaerahelbeid
3dl jahu
1tl kaneeli
1tl küpsetuspulbrit
5sl kookoshelbeid
1sl hapukoort/piima

Sega omavahel pehme või, suhkur ja vanillisuhkur. Lisa juurde muna ning sega ühtlaselt läbi. Sega eraldi kausis omavahel kõik kuivained ning vala muna-või segule ja sega ühtaselt läbi. Vajadusel lisa ka 1sl hapukoort. Võta teelusikatäis tainast, vooli käte vahel kastani suurune pallike, vajuta natuke lamedamaks ning aseta küpsetuspaberiga kaetud ahjuplaadile. Tee nii kogu tainaga. Küpseta 175 kraadi juures 25 minutit, või seni, kuni küpsised hakkavad pealt kuldpruuniks tõmbuma. Lase veidi jahtuda.

Üks küpsis annab umbes 63 kcal.




Ma ei saa märkimata jätta oma tänahommikust maitseelamust. Sõin uut Tere mustsõstra-vaniljejogurtit. See maitses nii suviselt ja selles oli tunda 100% puhast ja tugevat mustsõstra maitset. Tegi tuju kohe heaks lausa. Kujutan ette, kui hästi see sobiks suvise marjakoogi katteks! Jogurti ostsin Selverist, nägin ka Prismas.

2 comments:

  1. Oi,oi uus jogurt- peab ära proovima :)
    Küpsised ka väga isuäratavad.

    ReplyDelete
  2. Kiidan seda jogurtit, väga mõnus mustsõstrane. Kindlasti proovi! :)

    ReplyDelete