Thursday, March 31, 2011

Vaarikajogurti-kook küpsisega


Täitsa lõpp. Kevadega peaks tulema hea energia, entusiasm ja rõõm. Ma lihtsalt ei saa aru, kuhu need kolm jäänud on. Mind on tabanud täielik motivatsioonikriis. Ma istuks rahulikult kodus, puhkaks, oleks omaette ja naudiks vaikust. Ma ei suuda end sundida ei õppima, koristama ega ärkama. Õnneks ei ole kadunud mu küpsetamise isu. Tundub, et selle jaoks on mul alati rõõmu ja jaksu. Paar päeva tegin endale ühe väga maitsva võileiva Poached egg'iga. Ehk siis täpsemalt on see ilma kooreta keedetud muna. Mulle see väga meeldis. Ehk peaks isegi postituse selle kohta tegema...
Aga kui rääkida sellest koogist, siis tundub, et olen endiselt roosa lainel. Jogurtiks saab valida ükskõik millise meelepärase jogurti, hea oleks, kui see oleks paksemat sorti toode. Ja et igav ei oleks, lisasin ka täidisesse väikeseid küpsise tükke, mis minu arvates andsid väga palju juurde. Mõnusalt üllatav krõmps hamba all. See kook on mahe, kevadine ja värske. Suvel paneksin mina kindlasti ka värskeid marju juurde!
Inspiratsioon siit.

Vaja läheb:
90g Selga kakaoküpsiseid (0.5 pakki)
9 Digestive küpsist
100g võid

5dl vaarikajogurtit (nt Alma 0.1%)
200g vanilli kohupiimapastat
2sl suhkrut
3sl želatiini
1dl õunamahla
4 küpsist

Põhja jaoks purusta küpsised. Sulata või ja sega purustatud küpsiste hulka. Vooderda 24cm läbimõõduga koogivormi ääred ja põhi küpsetuspaberiga. Suru küpsisepuru koogivormi põhja.
Täidise jaoks pane želatiin õunamahla sisse likku. Seejärel sulata ja lase veidi jahtuda. Samal ajal sega jogurt, kohupiimapasta ja suhkur. Murenda küpsised suupärasteks tükkideks ja kalla üleliigne küpsisepuru eraldi taldrikule (enne serveerimist kaunistamiseks). Seejärel nirista pidevalt segades jahtunud želatiinisegu jogurti hulka. Viimasena lisa küpsisetükid, sega õrnalt läbi ning vala koogipõhjale. Kata koogivorm toidukile või fooliumiga ning lase külmkapis umbes 4 tundi seista.

No comments:

Post a Comment