Wednesday, August 11, 2010

Kodune pannipitsa (10tk)



Mina nimetan sellist pitsat kodupitsaks, sest mu ema tegi päris tihti seda ja mujal ma sarnast söönud ei ole. Valmistamine on väga lihtne, ainuke vaev oli minu jaoks sibulate hakkimine. Olen omadest kogemustest õppust võtnud, ning nüüdsest lõikan sibulaid kummikinnastega. Vastasel juhul võivad käed päris mitu päeva olla sibulahõngulised. Nii kaugele ma pole jõudnud, et pitsapõhja ise valmistada, aga Vilma pitsapõhja pulber ajas asja väga hästi ära.

Vaja läheb:
1 pakk Vilma pitsapõhja pulbrit
2.5dl vett

6 väiksemat sibulat
2-3 paprikat
500g hakkliha
sool, pipar
220ml/2.2dl magushaput kastet
5-6 tomatit
200g juustu

Valmista pitsapõhi, selleks sega pulber ja vesi omavahel ning jäta 15 minutiks siesma. Koori ja haki sibulad ning paprika. Pruunista hakkliha õlis koos soola ja pipraga. Enne hakkliha valmimist lisa ka sibul. Prae seni kuni sibul on enamvähem pehme ning kõige lõpus lisa paprika ja magushapu kaste. Sega läbi ja lase veidi maitsestuda. Kata ahjuplaat küpsetuspaberiga/määri võiga ning tõsta tainas ahjuplaadile. Jaota tainas märgade kätega ühtlaselt ahjuplaadile. Raputa peale hakklihasegu. Lõika tomatid ratasteks ning aseta kõrvuti hakkliha peale. Küpseta 200 kraadises ahjus 30 minutit. Riivi juust ja raputa kõige lõpus peale ning lase sulada. Pitsa maitseb hästi nii soojalt kui ka külmalt.

7 comments:

  1. Hei Liina,
    millist magushaput kastet sa soovitaksid? Või on need kõik üsna ühest pajast ja erilist vahet pole?

    ReplyDelete
  2. Erilist vahet vist pole. Mõned on vürtsikamad, mõned lahjemad -maitse järgi :) Võid vabalt panna hoopis purustatud tomateid või isegi ketšupit. Kõik teevad mahlasemaks.

    ReplyDelete
  3. Kas pitsapõhi küpseb hästi läbi, kui kohe koos täidisega ahju visata?Küsin, sest mu ämm tavaliselt teeb nii, et küpsetab põhja ennem natuke pruunimaks ja siis täidis peale ja uuesti ahju. Aga seepärast jääbki tal pitsa vist veidi liiga kõva põhjaga :)

    ReplyDelete
  4. Mina olen selle pitsapõhjapulbriga alati nii teinud, et ei küpseta põhja enne. Laon täidise kohe peale ja kõik koos otse ahju. Niimodi küpsetades on pitsapõhi jäänud alati parajalt pehme ning küps :)

    ReplyDelete
  5. suure kokkamishuvilisena võin öelda, et ise selle põhja tegemine võtab u samakaua aega kui pulbri veega kokkusegamine:) Kui aga siiski teha pulbrist, siis mitte mingil juhul ei tohiks põhja eelküpsetada! Ikka kohe täidis peale.

    ReplyDelete
  6. Kätte võtmise asi. Ja täitsa õige jutt, täidis kohe peale :)

    ReplyDelete
  7. Sibulalõhna saad kergelt kätelt ära : pese voolava külma vee all sõrmedega roostevaba nuga ja sõrmed lõhnavad pärast seda värskelt !

    ReplyDelete