Wednesday, May 4, 2011

Šokolaadikook - mahlane, pehme ja vastupandamatu



Üle poole eksamitest on nüüd seljataga, see tähendab ainult seda, et võib veidi kergemalt hingata. Kahjuks pean tõdema, et see kõige mahukam ja hirmsam ootab veel ees- ajalugu. Aga ega karta pole mõtet, tuleb asja kallale asuda. Nüüd on mul jälle aega küpsetada ja erinevaid retsepte proovida.
Lõpuks jõudsin ka selle koogi retsepti postituseni. Uskuge mind, ma olen seda kaua üritanud koostada. Esimest korda kui kooki küpsetasin kadus see laualt üpriski ruttu, nii et pilti mul ei õnnestunud teha. Teisel korral jõudsin siiski ühe tüki kõrvale panna ja igaks juhuks jätsin juurde sildikese kirjaga : "ära seda söö!". Kook maitseb imehästi. Isegi mina, kui mitte kõige suurem magusasõber, nautisin seda väga. Kook jääb mahlane, õhuline, pehme. Minu jaoks täiuslik šokolaadikook, vot just selline üks õige šokolaadikook olema peabki. Paljud vaidleksid mulle siinkohal vastu, et tegu pole mingi šokolaadikoogiga, kui koogis šokolaadi pole. Kogemus on aga näidanud, et need kõige šokolaadisema maitsega koogid tulevad just ohra kakaoga. Mõne arvates oleks kook maitsenud paremini ilma glasuurita ja hoopiski vaniljejäätisega, aga see on juba maitse asi ja maitse üle ei vaielda. Minumeelest annab glasuur veidi särtsu juurde. Toorjuust oma õrna soolakusega viib kõik maitsed tasakaalu. Kahtlemata näeb ka kook glasuuriga esinduslikum välja, sest küpsemise käigus võib ta pealt veidi mõraneda. Igaks-juhuks ei hakanud pealkirjas mainima sõna "Guinessi õlu", sest mind see alguses küll hirmutas. Võin teile kinnitada, et õlle maitsest ja lõhnast ei jää märkigi. Selle tänuväärse retsepti sain mina siit blogist.

Vaja läheb:
2.5dl Guinessi õlut (või muud õlu)
250g võid
2dl kakaod (see mõrudam)
~12sl suhkrut*/ 2dl
2 muna
2tl vanillisuhkrut
1.5dl keefiri
5dl jahu
1.5tl soodat
0.5tl küpsetuspulbrit

Glasuur:
200g toorjuustu
u. 50g toasooja võid
4sl suhkrut

Peale: kakaod

Kuumuta väikeses potis tasasel tulel Guinessi õlut ja võid seni, kuni või on sulanud. Võta pott tulelt ja sega sisse kakaopulber ja suhkur (seda on hea teha näiteks vispliga õrnalt kloppides). Suuremas kausis klopi lahti munad koos vanillisuhkruga. Lisa keefir ja sega ühtlaseks. Vala kakaosegu munasegu hulka ja sega läbi. Teises kausis sega omavahel jahu, sooda ja küpsetuspulber ning sõelu see kakao-munasegu hulka. Sega hoolikalt läbi. Vooderda 24cm läbimõõduga koogivormi põhi küpsetuspaberiga ja vala tainas koogivormi. Küpseta kooki 170 kraadi juures 45-50 minutit. Kontrolli koogi küpsust puutikuga (tikk peab jääma puhtaks). Lase jahtuda.
Kui kook on jahtunud valmista glasuur. Selleks sega omavahel toorjuust, toasoe või ja suhkur. Tõsta glasuur koogile ja kata kook sellega ühtlaselt. Kaunistuseks raputa peale kakaod. Kook maitseb sama hästi ka järgmisel päeval, kui seda selleks ajaks üldse enam jätkub...

*Suhkrut tuleks siin lisada eelkõige maitse järgi!


5 comments:

  1. kas see oleks ka tavalise õluga tehtult hea ?

    ReplyDelete
  2. Vot ma päris täpselt ei oska öelda, kuna pole ise tavalise õllega proovinud. Kui Guiness õlut pole, siis ma arvan, et sobiks ka mõne teise firma tume õlu. Annab sellist kergelt mõrkjat maitset. Aga anna teada, kuidas õnnestus!

    ReplyDelete
  3. Oiioioi mis ma siin näen, emal on kohe-kohe sünnipäev ning proovin talle siis seda teha! Kõik tordi moodi on zelatiiniga ning zelatiin läheb mul alati aia taha! Aitähh retsepti eest, kindlasti proovin seda teha! :)

    ReplyDelete
  4. Tegin ka suure hoolega seda kooki ja kahjuks pean tunnistama, et tulemus ei olnud sugugi see, mida oleksin oodanud piltide järgi otsustades. Tuli välja ilus ja küpses kenasti, aga maitse jäi lahjaks. Et päris saepuru maitsega ei ole, aga ei ole ka sellist imelist šokolaadist hõngu ja pehmust, mida ootasin. Ei tea, mis valesti tegin, kas ahju kuumus või oli õlu-või segu liigu kuum hetkel kui seda munavahuga kokku segasin?

    ReplyDelete
  5. Oi, mul on väga kahju kuulda seda. Ma ei oska öelda mis valesti võis minna. Erinevus võib seisneda ka maitseelistustes- minu jaoks on see õige šokolaadikook parajalt mõrkjas, niiske aga samas kohev. Õlles ilmselt asi olla ei saa, sest ma olen väga erinevate õlledega proovinud, alates Walterist lõpetades Guinessiga. Võibolla oleksid suhkrut pidanud rohkem lisama. Sama retsepti järgi on mul väga paljud tuttavad teind ning isegi meessoost tegelased on selle koogi tegemisel palju komplimente pälvinud. Võibolla olete Te teistsuguste šokolaadikookide fänn hoopis :)

    ReplyDelete